Monday, June 22, 2009

Ayatku Untuk Mu

Pagi. Jingga cahaya di meja, putih menyala di mesin Perak ini;
Tadi, aku cuba kembalikan apa yang berlaku, tapi mindaku berkaki;
Lebih awal lagi, aku bersama mu (dan adik) makan bertiga;
Ayat seterusnya, dalam perenggan yang sama.

Malam. Aku keletihan dan kerinduan sekaligus;
Petang tadi aku alih minda ke dunia fantasi ganas dan hitam putih;
Esok, aku bercadang untuk membantu mereka yang tidak tahu bagaimana;
Ayat seterusnya, dalam perenggan yang sama.

Sentiasa. Di mindaku ada kau, dan kebanggaan dan kesayangan kita;
Dari dahulu lagi, hatiku memacu laju ke hadapan kerana kalian;
Selamanya. Aku adalah kawan terbaikmu, dan kau pula aku;
Ayat seterusnya, dalam perenggan-perenggan yang belum kutulis lagi.

by Ahmad Zahirudin
first published at aliloaqili

5 comments:

Azfa Abdul Rahman said...

layan..

pixelofart.blogspot.com

Labyrinth said...

I bloghopped and found this! Herzog...va va va! I love what u wrote! In BM pun best and in English pun best! I loove yg 'perenggan yang sama' original! Uve improved lots la. I'd give u an A now and take away the B u got from Lim Chee Seng, kay? hahah :-)

Zahir75 said...

Thanks Adel. An A from you is priceless. Sorry it took me 6 years to reply to this.

Zahir75 said...

Thanks Adel. An A from you is priceless. Sorry it took me 6 years to reply to this.

Zahir75 said...

Thanks Adel. An A from you is priceless. Sorry it took me 6 years to reply to this.